Pokud pravidelně jezdíte pražským MHD, asi vám neunikla sebepropagace dopravního podniku. V reklamní kampani se dozvíme, kolikrát za směnu vjedou jeho řidiči ze stanice do tunelu a spoustu dalších informací. Redaktoři HN se však věnují tomu, co na reklamních nosičích nenajdeme - hospodaření tohoto městského podniku. A nesrovnalostí našli opravdu hodně.
Redaktoři Hospodářských novin se však věnují tomu, co na reklamních nosičích nenajdeme - hospodaření tohoto městského podniku. A nesrovnalostí našli opravdu hodně.
Víte, že faktickým šéfem pražského dopravního podniku je od poloviny roku 2016 přerovský advokát Květoslav Hlína, pracující dříve pro Babišův Agrofert? Víte, že Hlína má svou vlastní kancelář na ředitelství v 7. patře, účastní se jednání představenstva a úkoluje celý management včetně generálního ředitele Martina Gillara (svého bývalého koncipienta)?
Víte, že ekonomickým ředitelem dopravního podniku je od října 2016 Peter Hlaváč, někdejší klíčový spolupracovník v Česku usazeného slovenského miliardáře Milana Fiľa? Víte, že Hlaváč byl v minulosti i jednatelem IT firmy Uniprog Solutions (původně zvané Tempest), která je už řadu let dodavatelem IT služeb pro dopravní podnik?
Víte, že šéfem odboru IT v dopravním podniku, spadajícím pod Petera Hlaváče, je Roman Bradáč, někdejší společník generálního ředitele Martina Gillara z firmy Legalsoft? Víte, že Bradáč dříve pracoval i na ministerstvu dopravy a v jedné ze zakázek byl jako šéf výběrové komise nařčen, že jedná ve prospěch firmy Tempest?
Víte, že šéfem centrálního nákupu v dopravním podniku je dnes Oldřich Vytiska, dříve jeden z nejbližších spolupracovníků středočeského hejtmana Davida Ratha? Víte, že Vytiska byl v Rathově korupční kauze důležitým svědkem, protože měl detailní informace k chystané předražené rekonstrukci zámku v Buštěhradu na Kladensku?
Víte, že investičním ředitelem v dopravním podniku je Jan Blecha, který dříve pracoval jako poradce v investiční skupině Kupiano, kterou ovládá bývalý vlivný člen ODS Tomáš Hrdlička, svého času řazený s Romanem Janouškem do skupiny takzvaných pražských kmotrů?
Víte, že v auditním oddělení dopravního oddělení donedávna pracovala Petra Hrůzková, přítelkyně generálního ředitele Martina Gillara? Víte, že Hrůzková teď odešla, jelikož Babišovo hnutí ANO mělo údajně strach, že se začne mluvit o rozdělování trafik (jak v minulých dnech napsaly Lidové noviny)?
Víte, že se stalo v dopravním podniku zcela normálním obsazovat manažerské posty bez konkurzů?
Zajímá vás více? Kompletní článek o hospodaření DPP, který vyšel v Hospodářských novinách, naleznete zde.
Foto: Wikipedia, cs:User:ŠJů